Massage? Mister, massage?

3 augustus 2014 - Bali, Indonesië

Het beton van DreamlandInderdaad, ondertussen ben ik in Kuta aangekomen. Negen jaar geleden was ik hier ook en er lijkt weinig veranderd; nog steeds overal hetzelfde aanbod kleding, zonnebrillen, schilderijen en andere rotzooi. Ook de verkooptechnieken zijn niet veranderd en de massages worden nog aangeboden, vaak door te jonge meisjes. Gelukkig heeft nog niemand in m’n kruis gegrepen, zoals toen, maar ik ben hier nog een paar dagen. Wie weet.

Zo hetzelfde als Kuta is, zo anders bleek Dreamland trouwens te zijn. Hier was ik de voorgaande twee dagen. In mijn herinnering was dit een prachtig stand. Je kon relaxen in een bamboostellage met witte lakens die tegen de rotswand was gebouwd. De sfeer deed zijn naam eer aan. Tegenwoordig is dat anders. De bamboostellages zijn vervangen door een monsterlijk betonnen hotel en de relaxte sfeer door hordes toeristen. Jammer, maar deze uitwerking kan toerisme dus hebben op een prachtige locatie. Om het leed te verzachten zijn de golven nog even groot en indrukwekkend als toen. Prachtig om te zien hoe de surfers hun trucks erop uit halen. Eens kijken of mij dat morgen ook lukt.

1. Alma:
    6 augustus 2014
    Hi,

Leuk om je verhaal te lezen. Ik zal je blogs in de gaten houden. Wij gaan begin september voor het eerst naar bali.
    Tips en ideeën zij welkom.

Trouwens wat apart dat de dames je bij je kruis grijpen. Ik dacht dat het alleen in Brazilië gebeurde..

Geniet van je vakantie.

Groetjes
  2. Rufus:
    11 augustus 2014
    Hoi Alma!
    Tips: GWK (Guruda, Wishnu, Kencana), raften (voor de mooie plaatjes), jimbaran beach (voor het heerlijke eten en de sfeer in de avond), Ubud en eventueel een kleine tour naar Lombok (omdat het zo anders is dan Bali). Selamat jalan!
  3. Alma:
    11 augustus 2014
    Hi Rufus,

Dank je wel. Het klinkt leuk;raften hadden wij in de planning. Wat betreft de tour zal ik de prijzen opzoeken.
    Een dagtrip naar Lovina hebben wij ook gepland.

Wat ik nog zoek is wat leuke lokale warungs, waar je goed kunt eten.

Geniet van je dagen

Groetjes
  4. Rufus:
    12 augustus 2014
    Dat kun je het beste vragen in het hotel waar je verblijft. Zij kunnen je ongetwijfeld vertellen waar je de dichtstbijzijnde warung vindt. Veel plezier!